Coraz popularniejsza staje się seria publikacji Architect's Journal związana z architekturą w różnych dziedzinach życia - tzw. "Top ten". W dniu dzisiejszym prezentujemy wybrane dziesięć... gier komputerowych, których grafika i architektura zasługują lub zasługiwały przez wiele ostatnich lat na uwagę.
10. Marioland
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_013.jpg)
9.Zamek Wolfenstein
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_012.jpg)
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_011.jpg)
8.Tetris
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_010.jpg)
7. "Architecture Island" w Second Life
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_009.jpg)
6. Dom w Jet Set Willy
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_008.jpg)
5. ''Scumm Bar'' w ''The Secret of Monkey Island''
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_007.jpg)
4. Halo I oraz Halo II
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_006.jpg)
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_005.jpg)
3. "Liberty City" w czwartej części Grand Theft Auto
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_004.jpg)
2. Miasto, Sim City
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_003.jpg)
1. Azeroth w słynnym World of Warcraft
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_002.jpg)
![](http://w-a.home.pl/official/all_files/userfiles/image/2009/top_10_computer_games_001.jpg)
Autorzy tej selekcji jak widać skierowali się tylko do pewnej grupy gier komputerowych. Jednakże już w serii komentarzy widać, że pominięto wiele wspaniałych tytułów (Wipeout, Half Life, serie Unreal Tournament). Wniosek jest na pewno jeden - w wielu, bardzo wielu grach komputerowych architektura budynków, urbanistyka i wnętrza odgrywają ogromną rolę. Cyfrowe światy są tworzone nieraz przez dziesiątki specjalistów w tym architektów. Miliony graczy nawet nie zdaje sobie sprawy, że spacerują w okolicach podobnych do Park Guell czy też Sagrada Familia, a wnętrza danego budynku to czyste Art Nouveau...