Terminal zaprojektowany przez HOK zbiera najwyższe noty w rankingach portów lotniczych w Stanach Zjednoczonych. J. D. Power and Associates dało najwyższą ocenę temu projektowi w klasyfikacji 64 największych lotnisk. Inwestycja warta 1,2 mld dolarów otrzymała aż 777 punktów, najwięcej ze wszystkich - w dziedzinach dostępności, obsługi bagażu, strefy rejestracji, procesu check-in, wszelkich urządzeń i funkcji terminalu, stref ochrony oraz serwisów handlowych i gastronomicznych. Terminal otwarty w 2008 roku został zaprojektowany według najnowszych protokołów bezpieczeństwa po atakach terrorystycznych z 11 września.
W projekcie nowego terminalu – zespół HOK starał się przede wszystkim odpowiedzieć na potrzeby pasażerów, którzy potrzebują podróżować w sposób wygodny, bez pośpiechu z jednoczesnym uznaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa po zamachach na World Trade Center.
Projekt zawiera spory publiczny plac doświetlony dużym okrągłym świetlikiem. W tej części wyświetlane i obsługiwane są wszelkie drogi dojścia do samolotów oraz wyjść wraz z komfortowymi strefami siedzącymi w razie potrzeb oczekiwania na podróż.
Zaawansowana technologia pozwala w sposób prosty i czytelny wyświetlać oraz kierować podróżnych we właściwe miejsca, do odpowiednich wyjść i samolotów.
Jest to także pierwsze lotnisko zaprojektowane i zbudowane w sposób w pełni zrównoważony. Jest tu masa systemów oszczędzania paliw oraz używania biologicznych systemów budynku. Specjalne szkło w terminalu wykrada energię słoneczną z wpadającego światła, natomiast ogrzewanie i klimatyzacja umieszczone w podłodze terminalu pozwala dogrzewać i chłodzić przestrzeń przeznaczoną tylko dla pasażerów, a nie ogromne pozostałe otwarte przestrzenie budynku.
Fotografie inwestycji - po kliknięciu otrzymasz powiększenie...
fot. Chuck Choi


fot. Sam Fentress







fot. Timothy Hursley

