Architektura | Design | Budownictwo
Szukaj:
 
 

Firma AMS i wrocławski SARP ogłaszają konkurs na zagospodarowanie pl. Piłsudskiego

Informacja Prasowa

2013-05-20  Autor: Agnieszka Bakiensztos   Źródło: AMS . SARP   Kategoria: Konkursy, nagrody

Do 11 czerwca 2013 roku można składać wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie na opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowania placu J. Piłsudskiego we Wrocławiu. Konkurs organizowany jest w ramach długofalowego projektu p.n. AKUPUNKTURA MIASTA, który został objęty Honorowym Patronatem Prezydenta Wrocławia.

Przedmiotem konkursu jest opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej placu Piłsudskiego, w tym dla otaczających budynków. Koncepcja zawierać będzie także określenie możliwych aktywności na płycie placu oraz rozwiązania dla ruchu pieszego, rowerowego i samochodowego.

Projekt, który zostanie wyłoniony w konkursie, będzie uwzględniał potrzeby użytkowników. 25 maja 2013 roku odbędą się konsultacje społeczne, które mają odpowiedzieć na pytanie, jaki charakter placu najchętniej widzieliby mieszkańcy, eksperci i miłośnicy Wrocławia. Konsultacje zostaną połączone z zorganizowanymi w dniu 24 maja 2013 r. przez Philips Lighting Poland S.A. warsztatami „Architekci Światła” i wystawą prac z tych warsztatów zorganizowanych dla architektów. Podczas konsultacji społecznych odbędą się prezentacje wstępnych koncepcji zagospodarowania placu J. Piłsudskiego powstałe podczas warsztatów studenckich, które odbyły się w październiku zeszłego roku. Planowana jest też dyskusja z ekspertami. Wnioski i postulaty zgłoszone w trakcie konsultacji społecznych zostaną dołączone do regulaminu konkursu. Wynikiem konkursu będzie wyłonienie rekomendowanej koncepcji zagospodarowania placu. Liczymy, że w efekcie konkursu powstanie miejsce ułatwiające budowę tożsamości społeczności lokalnej. – mówi Maciej Hawrylak, prezes wrocławskiego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich. – Konkurs na zagospodarowanie Placu J. Piłsudskiego realizujemy w ramach naszego autorskiego programu „Bramy Kraju”. Do tej pory przeprowadziliśmy konkursy na rewitalizację Placu Wolnica w Krakowie (2009 r.) oraz Placu Wałowego w Gdańsku (2011 r.). Z naszych doświadczeń wynika, że przy projektowaniu przekształcania przestrzeni publicznych należy uwzględniać głosy lokalnych społeczności. Jest to klucz do powodzenia projektu. – dodał Marek Kuzaka, prezes AMS SA.


Pula nagród w konkursie wynosi 25 tys. zł. Pierwsza nagroda to 10 tys. zł., druga – 6 tys. zł, trzecia – 4 tys. zł. Sąd Konkursowy przyzna także dwa wyróżnienia po 2,5 tys. zł każde.


Przewodniczącym Sądu Konkursowego oceniającego prace został pan Piotr Lewicki z Biura Projektów Lewicki Łatak, a Sędzią Referentem – pan Maciej Hawrylak, prezes SARP o/Wrocław. Do Sądu weszli ponadto:

- Iwona Borowik, Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego

- Piotr Fokczyński, Architekt Miasta Wrocławia

- Marek Kuzaka, prezes AMS

- Jerzy Porębski, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

- Beata Urbanowicz, Koordynator Projektu Wystroju Plastycznego miasta Wrocławia

- Marek Żabiński, Biuro Rozwoju Wrocławia


Rozstrzygnięcie konkursu zaplanowane jest na 22 października 2013 roku podczas Dolnośląskiego Festiwalu Architektury DoFA'13.


Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdą się na stronach internetowych: www.AkupunkturaMiasta.org oraz www.wroclaw.sarp.org.pl.

***

Bramy Kraju to program marketingu miejskiego poświęcony tworzeniu marki i wizerunku miejsc, w szczególności poprzez kształtowanie przestrzeni publicznej. Corocznie, w ramach kolejnych edycji programu, organizowane są konferencje dla samorządów, konkursy na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego oraz wydawane są publikacje z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Dotychczas poruszane były tematy związane z istotnymi elementami przestrzeni publicznej: witaczami (2005), systemami informacji miejskiej (2006), meblami miejskimi (2007), reklamą w mieście (2008), dostępnością miejsc publicznych szczególnie dla osób z niepełnosprawnością (2009), partnerstwem publiczno-prywatnym (2010), wykorzystaniem dużej imprezy sportowej do rozwoju miasta (2011) oraz smart city, czyli o sposobach na inteligentne miasto (2012).

Dolnośląski Festiwal Architektury (DoFA), zainicjowany w 2011 r., jest corocznym wydarzeniem obejmującym liczne działania interdyscyplinarne (konkursy, wystawy, warsztaty, wykłady, debaty, projekcje, koncerty itp.) i skierowanym do odbiorców nie tylko związanych zawodowo z architekturą. Założeniami programowymi DoFA są m.in.: propagowanie wysokiej jakości przestrzeni publicznej, diagnoza i dokumentacja dorobku architektonicznego Dolnego Śląska oraz promocja twórczości architektonicznej jako dziedziny kultury. DoFA honoruje ważne osiągnięcia w architekturze, urbanistyce i kierunkach pokrewnych oraz ukazuje szerokie spektrum zagadnień związanych z kreowaniem ładu przestrzennego. Ma też na celu skierowanie uwagi lokalnych społeczności na wspólne otoczenie i zachęcenie do jego aktywnego współtworzenia.

AMS jest wiodącą firmą reklamy zewnętrznej w Polsce. Od września 2002 roku jest częścią Grupy Agora. Klientom oferuje skuteczne kampanie reklamowe tworzone w oparciu o nowoczesne narzędzia, z wykorzystaniem najszerszego na rynku portfolio nośników. Jako jedyna firma dysponuje nośnikami z każdego segmentu rynku – standard, premium oraz spectacular. Klienci AMS mają do dyspozycji m.in. nośniki reklamowe typu: backlight 18 m2, backlight 32 m2, billboard 12 m2, billboard 18 m2, citylight, citylight pillar, cityscroll, frontlight 50 m2, frontlight 100 m2, outdoor mobilny (autobusy), reklamę na stacjach benzynowych oraz CityINFOtv – kanał informacji pasażerskiej w Warszawie i Trójmieście. Łącznie firma dysponuje ponad 46 tys. powierzchni ekspozycyjnych.

AMS jest liderem w segmencie mebli miejskich. Wyposażył w nie ponad 30 polskich miast, instalując 3 700 wiat przystankowych i realizując kontrakty z wszystkimi dużymi miastami w Polsce. Spółka zrealizowała także pionierskie na polskim rynku inwestycje w zrewitalizowanych obszarach Warszawy i Wrocławia. Kioski i słupy na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie zostały uznane przez „Media&Marketing Polska” za najlepszy projekt pilotażowy 2008 roku.

Za swoje wieloletnie zaangażowanie w rozwój branży, innowacje i ogromne zaangażowanie społeczne AMS otrzymał wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, wśród których są m.in. IMPACTOR, Mecenas Kultury, Business Superbrand, Perła Polskiej Gospodarki (2011 i 2012). W latach 2010, 2011 i 2012, w corocznym rankingu branżowego tytułu „Media&Marketing Polska”, zespół sprzedaży AMS został wybrany przez klientów najlepszym biurem reklamy outdoorowej.

W konkursie Media Trendy 2012 AMS Metrics został nagrodzony w kategorii innowacyjna zmiana, natomiast AMS dla Integracji w kategorii marketing społeczny/CSR. W 2013 roku AMS został zwycięzcą rankingu mediów konkursu Media Trendy.

SARP o/Wrocław to organizacja pozarządowa o ponad 60-letniej tradycji, zrzeszająca blisko 300 (a w całej Polsce niemal 5 000) architektów, projektantów oraz przedstawicieli dziedzin związanych z architekturą. W jej działalności statutowej mieści się m.in. promocja architektury i edukacja architektoniczna, ochrona twórczości i zawodu architekta, promowanie jakości architektury i ładu przestrzennego środowiska zbudowanego oraz naturalnego, pojmowanych jako interes publiczny. Za niezwykle ważny obszar aktywności Stowarzyszenia uznać należy działania zmierzające do doskonalenia polskiego prawodawstwa, poprzez udział w tworzeniu aktów prawnych i normatywnych w zakresie m.in. ustaw i rozporządzeń Prawa Budowlanego, o Zagospodarowaniu Przestrzennym, o Zamówieniach Publicznych, Prawa Autorskiego, o Ochronie dóbr kultury. Czerpiąc z wielopokoleniowych doświadczeń, wrocławski Oddział SARP tworzy wysoką jakość postrzegania twórczości architektonicznej i stara się uruchomić nowe, kreatywne myślenie o niej. Organizuje liczne wykłady, wystawy, seminaria, debaty publiczne, konkursy realizacyjne oraz ideowe, warsztaty i in., stawiając sobie za cel włączenie jak największej liczby osób w dyskurs o architekturze naszego regionu i o jej dzisiejszej kondycji. Dzięki swoim działaniom bierze aktywny udział w architektonicznym rozwoju Dolnego Śląska, a także (m.in. w ramach prac eksperckich) wspiera merytorycznie i organizacyjnie władze miejskie, regionalne oraz oddolne inicjatywy mieszkańców. SARP Wrocław jest pomysłodawcą i organizatorem Dolnośląskiego Festiwalu Architektury DoFA, pierwszego tak dużego przedsięwzięcia o zasięgu regionalnym, poświęconego problemom szeroko pojętej architektury i kultury.

Wasze opinie


Dodaj komentarz:

Treść komentarza: Podpis:

captcha

Przepisz kod:


Jak wstawić obrazek lub link do komentarza?
Drogi Czytelniku W-A.pl - w komentarzach w W-A.pl możesz wstawić zarówno linki jak i obrazki z zewnętrznych serwerów.
Aby wstawić aktywny link wpisz przed nim znaki [www], a po nim [/www] np. [www]www.w-a.pl[/www]
Aby wstawić obrazek wpisz przed jego adresem znaki [img], a po nim [/img] np. [img]www.w-a.pl/obrazek.jpg[/img]
UWAGA: Szerokość "cytowanych" obrazków może wynosić maksymalnie 570 pikseli. Wszystkie większe formaty nie będą wyświetlane.
W razie pytań i problemów piszcie do nas portal(at)w-a.pl

Redakcja W-A.pl nie odpowiada za treść opinii wyrażanych przez internautów piszących na stronach W-A.pl

Konkursy, nagrody

Konkurs na przebudowę dzielnicy w Kanadzie

2021-01-13

Prezentujemy informacje o konkursie w Kanadzie. »

Zegar słoneczny stanie pod Wawelem...

2020-12-23

Kraków czeka na projekt unikatowego zegara słonecznego, który będzie działał również w… »

Konkurs KOŁO i Studio NOM (Nie Olewamy Miasta): Rozmowy o architekturze, obyczajach i największych sekretach przyrody

2020-07-30

Czego od przestrzeni miejskiej oczekuje jeden z najbardziej cenionych, polskich architektów? Co o słowie… »

 

 
 
Copyright by W-A.pl 2002 - 2024 W-A.pl Projekt i wykonanie .apeiro